INSPIRACJE: POD POWIERZCHNIĄ

5 rzeczy, których nie wiedziałaś o Estée Lauder

INSPIRACJE: POD POWIERZCHNIĄ

5 rzeczy, których nie wiedziałaś o Estée Lauder

Nasza założycielka to ktoś więcej niż tylko imienniczka naszej marki.

„Wszystkie wspaniałe rzeczy zaczynają się od wizji… marzenia,” mówiła Estée Lauder. I kiedy postanowiła stworzyć firmę kosmetyczną w 1946 roku, miała z pewnością klarowną wizję swojej przyszłości – była to siła napędowa wszystkiego, czym się zajmowała. W swojej wizji mogła jedynie nie wziąć pod uwagę tego, że tym samym wytycza standardy dla całej branży kosmetycznej na przyszłe dekady. Od produktu po opakowanie aż po zatrudnianie właściwych osób do swojej nowo otwartej firmy, Estée Lauder zapoczątkowała nową erę piękna. Teraz, kiedy świętujemy sześćdziesiątą rocznicę pojawienia się Re-Nutriv, pierwszego, luksusowego kremu stworzonego przez samą Estée w 1956 roku, przytaczamy pięć faktów, których być może nie znasz na temat legendarnej założycielki naszego koncernu.

1

Estée nie chciała, aby jej klientki kupowały dużą ilość produktów. (Naprawdę!) „Nigdy nie sprzedawaj klientce tego, czego nie chce lub nie potrzebuje”, napisała. Oczywiście sprzedaż była ważna wtedy, gdy rozwijała swoją markę, ale tak naprawdę, Estée mocno wierzyła, że idealne rytuały piękna wymagają tylko kilku kluczowych produktów i nie więcej niż 3 minut poświęcanych na ich nakładanie każdego ranka i wieczora. Żadne rozbudowane rytuały nie są potrzebne.

2

Estée stworzyła pierwsze w historii serum. Obecnie sklepowe półki uginają się od tych kosmetyków, ale w 1982 roku, Night Repair – jak pierwotnie nazywało się to serum – było produktem rewolucyjnym. Estée była jedną z pierwszych osób, która rozumiała, że skóra najlepiej regeneruje się nocą oraz że lekka formuła (którą znamy obecnie jako serum) mogła lepiej i głębiej wnikać w powierzchnię skóry pomagając jej w naprawie. Night Repair było również pierwszym kosmetykiem, który wykorzystał apteczny charakter brązowej buteleczki zapewniającej ochronę aktywnym składnikom tej formuły.

3

Z wszystkimi potencjalnymi pracownikami spotykała się twarzą w twarz. Nawet wtedy, gdy jej mała firma rozwinęła się i stała się wielką korporacją, Estée chciała poznać każdego pracownika. „Nie patrzę w ich życiorysy… Ja patrzę na nich,” powiedziała w wywiadzie udzielonym Boston Sunday Globe w 1969 roku. „Moja decyzja opiera się na reakcji chemicznej.”

Wszystkie wspaniałe rzeczy zaczynają się od wizji... marzenia.

4

Zmieniła kurs rozwoju przemysłu perfumeryjnego. Zanim stworzyła olejek do kąpieli Youth-Dew Bath Oil w 1953 roku, kobiety raczej nie kupowały zapachów same dla siebie. Perfumy nosiło się wyłącznie na specjalne okazje, a kobiety polegały w tej kwestii wyłącznie na swoich mężczyznach, którzy kupowali je im w prezencie. Ale sprzedając Youth-Dew jako olejek do kąpieli, który działał też jak perfumy, Estée dała kobietom pozwolenie na kupowanie zapachów dla siebie i oddawanie się tej przyjemności, kiedy tylko zechcą.

5

Bardzo mocno kochała kwiaty, które miały swoje miejsce we wszystkim, co tworzyła. Uważała, że są źródłem inspiracji. W wywiadzie udzielonym w 1980 roku magazynowi House & Garden powiedziała: „Gdzie tkwi sekret witalności? Witalność można czerpać z otaczania się rzeczami, które rosną – roślinami i kwiatami.” Nic więc dziwnego, że kwiaty odgrywają szczególnie ważną rolę w naszej najnowszej kolekcji Re-Nutriv: Ultimate Lift Regenerating Youth. Zawiera ona wyjątkowy eliksir Floralixir™ Dew składający się z dwóch niezwykłych kwiatów: himalajskiej goryczki i brazylijskiego wiecznego kwiatu, słynących ze zdolności do przetrwania i rozwoju w najbardziej ekstremalnych warunkach.

Produkty z artykułu

Top